9Február

Tartalommarketing, keresőoptimalizálás, hozzáállás. Más szemszög

Legtöbbünk nem szereti, ha eladni akarnak neki valamit. Vásárolni szeretünk. Ez a legfőbb feltevése a tartalommarketingnek. Mit is jelent ez pontosan?

Győr, 2013. 02. 09. | Hg art, Tóth Norbert

Manapság a legtöbb marketinges szakember rájött, hogy már nem elég a vevő orra alá dugni nagy színes plakátokon, hogy milyen kiváló terméket árul. Ez szinte természetes, hiszen ha belegondolunk, senki nem mondja azt magáról, hogy az ő terméke rossz, de még csak azt sem, hogy az átlagosnál kicsit jobb, de nem a legjobb. Ha viszont mindenki azt állítja, az ő terméke a legjobb, az ember már senkinek sem hiszi el, hogy épp a legjobbat árulja.keresés optimalizálás honlap A sok legjobb valójában egységesen középszerű. Mit tesz akkor egy ügyes marketingszakember ma? Bizalmat kezd el építeni leendő partnereiben. Mivel minden döntésünk érzelmi (bizony bizony, amiről azt hisszük, hogy pontos észérvek alapján választunk valamit, az is csak egy érzelmi döntés, mert az érveket és ellenérveket latolgatva a hozzájuk társított érzéseinkre figyelünk), ez roppant hatékony módszer az eladásra. Ne akarj eladni – érdeklődő és érdekes, felkészült és segítőkész akarj lenni! Ahogy szokták mondani, a jólét (akár anyagi, akár bármi másnemű) valójában nem lehet cél, csak egy szükséges velejárója az egészséges, tettrekész és nyitott elmének. Ezért nem leszünk sikeresek, ha a gazdagságot tűzzük ki célul.

Ugyanez a helyzet akkor, ha az eladást célozzuk meg, mint célt. Erőszakosnak, akaratosnak és tolakódónak fogunk tűnni – ezzel természetesen elriasztjuk esetleges ügyfeleinket.

Legyünk ennél egy kicsit tárgyilagosabbak.

Egészen pontosan arról van szó, hogy először nyújtsunk valamit, amitől érdekesek lehetünk, ami hasznos és pontos információval szolgál a célközönségünk számára. Ezzel megszerezzük a bizalmát (lássuk be, teljesen kiérdemelten), és ez nagyon jó pozíció számunkra egy jövőbeni ügylethez.

közösségi oldal honlap

Amikor én vásárolni szeretnék valamit, jelentős kutatómunkát végzek interneten, ismerőseim, barátaim körében, akár kisebb, akár nagyobb dologról van szó. Sokszor nem is konkrét szándékkal olvasgatok termékekről, szolgáltatásokról, csak szabadidőmben bukkanok rá egy-egy érdekes cikkre, ami alapján körvonalazódik bennem, az igény az adott termékekre vagy szolgáltatásokra. Ezt nálam (és szerintem a legtöbbünknél) csakis hasznos, pontos, érdekes és naprakész információkkal érik el mások. Annak lesz nyert ügye, aki a fejemben a legértékesebb mindezen szempontok szerint. Ezt előbb vagy utóbb mindenki a saját felelősségére fel kell hogy ismerje.

Az interneten a hasznos tartalom így (lehet, hogy nem rövidtávon, de) vevőkört épít, forgalmat generál. Nem ördögtől való ez, és még csak nem is újkeletű. Amikor valakit megkérdeznek, mivel foglalkozik, és ő értékes, kerek és nem túl hosszasan elmondja, akkor ugyanezt teszi, csak személyes módon: értékes információt közöl magáról annak, akit érdekel, hogy mivel foglalkozik. Az internetes közönség is így működik. Keres, majd tömör és értékes tartalmakat elolvas, előnyben részesít, másokat pedig átugrik. Érdeklődő, jó információ, bizalom. Ez a folyamata a tartalommarketingnek. Merőben más, mint amikor felhívnak minket egy remek ajánlattal, és a nyolcadik elutasító válasz után is még úgy tesszük le a telefont, hogy szinte rossz embernek érezzük magunkat, amiért nem élünk az ügynök kihagyhatatlan ajánlatával.

Milyen módon nyújthatunk értékes tartalmat tehát?

Az interneten erre legjobb lehetőség talán a blog, a közösségi oldalak, fórumok, videómegosztó oldalak, hírlevelek, de bármilyen hely megfelelő erre, ahová az általunk alkotott tartalmat megoszthatjuk. Természetesen nem kell kizárólag a világhálóra hagyatkoznunk, sőt, nem is szabad! Beszéljünk ismerőseinknek arról, mivel foglalkozunk (semmiképp sem tolakodóan, inkább tájékoztató jellegűen). Hasznosak lehetnek elődások, újságcikkek, könyvek, bármilyen írott kiadvány – informáljuk minden olyan fórumon potenciális ügyfeleinket arról, hogy mit és hogyan csinálunk, ami csak eszünkbe jut.

Miért hasznos ez? Összefoglaló.

keresés jó tartalom honlap

Ezzel azt sugallod mindenkinek, aki kapcsolatba kerül veled, hogy megbízható, türelmes és jó szakember vagy. Ha információra van szüksége, te rendelkezésére állsz. Nem erőltetsz rá semmit, csak megmutatod, mit tudsz ajánlani neki, mivel segíthetsz neki előbbre jutni. Személyes vagy céges imidzset hozhatsz létre így, amely nem csak egy logó vagy egy szlogen lesz, hanem a tevékenységedhez társuló hozzáállásod is – az érzelmi döntéseknél ezek nagyon erős befolyásoló tényezők. Ügyfeleid nem fognak mást keresni helyetted, hiszen fel sem merül bennük, hogy más olcsóbban vagy hatékonyabban tudna nekik segíteni, ha te ténylegesen a számukra legmegfelelőbb megoldást keresed meg ahelyett, hogy a legdrágább portékádat sóznád rájuk. Az interneten pedig erősíti oldalad keresőoptimalizáltságát, ami mindezek mellett nagyon fontos tényezője céged vagy személyed jelenlétének leendő ügyfeleid fejében. Az internetes keresőrobotok szeretik, ha egy weboldal tartalma folyton bővül, hiszen ez azt jelenti, hogy naprakész információ található rajta. A keresőmotor a lehető legjobban szeretné kiszolgálni a keresőt, így a legrelevánsabb keresési találatokat mutatja neki. Így lesz egy oldal a keresőmotorok szemében is hasznos és naprakész. Én legtöbbször azt ajánlom ügyfeleimnek, ha van rá kedvük és idejük, vezessenek saját blogot honlapjukon. Írjanak olyan témákról, melyek érdekelhetik a célközönségüket.

Mindent összevetve a cél az értékes tartalom létrehozása. Persze nem egyszerű meghatározni, mitől lesz valami értékes. A legtöbbször a legdrágább cukrászdában sem olyan jó a meggyes rétes, mint ahogy nagymamánk készítetti. Fontos tehát az a kicsi plusz is, amit a sorok között üzenünk – noha ezzel nem a keresőmotorok számára lesz értékesebb weboldalunk.

További cikkajánlatok:

Arculattervezés - mit is jelent ez pontosan?

A cég arca annak arculata - ne nagyoljunk el ezért megalkotását, ne be[..]

Miért célszerű ingyenes weboldal helyett profi honlapot készíttetni?

Az internet egy olyan fórum, melyen minden vállalkozás, minden jelenlé[..]

Bloggerek és bloggerinák

Miért ne keressünk pénzt a hobbinkkal? Mi kell hozzá?

Milyen egy jó honlap?

Vegyük sorra, mik is egy igazán jó honlap ismérvei, milyen tartalommal[..]