12November

Milyen egy jó honlap?

Vegyük sorra, mik is egy igazán jó honlap ismérvei, milyen tartalommal és kinézettel lesz nyerő és népszerű egy oldal, ezáltal megnyerő az Ön leendő ügyfelei számára.

Győr, 2012. 11. 19. | Hg art, Tóth Norbert

Ha rendszeresen internetezik, bizonyára Ön is tisztában van az jelen lévő honlapok általános hiányosságaival. Átláthatatlan, kezelhetetlen, kusza felület, pocsék kinézet, nem elégséges mennyiségű információ, elavult tartalom. A tartalom és forma összhangja az egyik legfőbb kulcsa egy weboldal minőségének meghatározásakor. Hiába egy szépen elkészített honlap, ha annak tartalma nem megfelelő, vagy akár félrevezető, nem friss, és fordítva is igaz: hiába van tele egy honlap hasznos információkkal, ha a felhasználói felülete nem áttekinthető, használhatatlan. Természetesen az információk mennyisége sem jelenti önmagában azt, hogy egy honlap jó. Ha összevissza feldobálunk minden tartalmat, ami eszünkbe jut, akkor azon csak mi fogunk tudni eligazodni – vagy még mi sem. Talán kissé ijesztően hangzik, de körülbelül 8-10 másodpercünk van meggyőzni a honlapunkra látogatókat, egy átlagos internetező ennyi idő alatt szokott úgy dönteni, hogy továbbáll, ha az oldalon nem sikerül semmi hasznosat és érdekeset találnia.

honlapkészítés Győr Mik is tehát egy jó honlap ismérvei?
  1. Praktikum és kinézet: a honlapunk alapján fogja a látogató megítélni a cégünket. Az internetező a honlapunk minőségével azonosítja a céget, ha tehát egy oldal igénytelen, rendezetlen, szerkezete nem áttekinthető, a látogatónak a cégről is ez a véleménye fog kialakulni, hiába írjuk neki, hogy de nagyon pontos, precíz cég vagyunk ám. Legyen tehát átgondolt, logikus felépítésű és szép.
  2. Van egy szép és átgondolt, logikus honlapunk. Természetesen nem azért van, hogy mi magunk gyönyörködhessünk benne – egy plakátot sem a saját irodánk falára ragasztgatunk fel. Az oldalunk legyen szem előtt, legyen könnyen megtalálható. Mit is jelent ez? A keresőkben szerepeljen jól, a cégünkre jellemző kulcsszavak beírása esetén legyen a találati listákon minél előbb. Legyen fent minél több olyan oldalon, cégeket összegyűjtő oldalon, ahol mi is böngésznénk az interneten, ha valamire épp szükségünk lenne.
  3. Pontos, friss és elegendő információt tartalmazzon. Pontos, tehát ne legyenek benne gépelési hibák, értelmi zavarok, pontosan írja le, mivel is foglalkozik a cég, mit nyújt ügyfeleinek, legyenek rajta lehetőség szerint referenciák és pontos elérhetőségek, melyek szem előtt vannak. Legyen friss – kit érdekel, hogy 2007-ben mit gyártott a cégünk, ha azt ma már a potenciális ügyfél nem tudja megrendelni? Az elegendő információ alatt az épp megfelelő mennyiségűt értem, nem kell teleírkálni minden zöldséggel és lényegtelen apróságokkal az oldalt – a sok lényegtelen információ között ne vesszen el a lényeg.
  4. A legkiemeltebb mondanivalója legyen az egy weboldalnak, miben nyújt kiemelkedőt, egyedit, a versenytársaknál jobbat cégünk. Jó taktika, ha egy weboldalon akciókat, egyedi ajánlatokat kínálunk ügyfeleinknek – ez már persze marketing fogás, nem épp a jó honlap, inkább a jó cég ismérve, mégis fontos itt is megemlíteni. Az internetező rokonszenvét is könnyebb megnyerni akciókkal.
  5. Frissülő tartalom: ne hagyjuk magára honlapunkat, így elkerüljük a fentebb említett idejét múlt tartalom esetét. Természetesen egy honlap kinézete is frissítendő, az interneten is vannak divatirányzatok – egy jó honlap igenis „trendi”.

A fent említett öt szempontot nagyon fontos mérlegelni akkor, amikor úgy dönt, honlapot készíttet cége számára, vagy épp úgy dönt, jelenlegi weboldala nem felel meg ezen kritériumoknak. Keressen bátran, ha szüksége van egy minőségi weboldalra.

További cikkajánlatok:

Miért célszerű ingyenes weboldal helyett profi honlapot készíttetni?

Az internet egy olyan fórum, melyen minden vállalkozás, minden jelenlé[..]

Arculattervezés - mit is jelent ez pontosan?

A cég arca annak arculata - ne nagyoljunk el ezért megalkotását, ne be[..]

Bloggerek és bloggerinák

Miért ne keressünk pénzt a hobbinkkal? Mi kell hozzá?

Tartalommarketing, keresőoptimalizálás, hozzáállás. Más szemszög

Legtöbbünk nem szereti, ha eladni akarnak neki valamit. Vásárolni szer[..]