28December

Arculattervezés - mit is jelent ez pontosan?

A cég arca annak arculata - ne nagyoljunk el ezért megalkotását, ne becsüljük le szerepét. Vegyük sorra, milyennek kell lennie ahhoz, hogy elérje célját.

Győr, 2012. 12. 28. | Hg art, Tóth Norbert

Egy cég, vállalkozás első feladata leendő ügyfelei tekintetében: felkelteni azok érdeklődését, elnyerni szimpátiájukat. A cég megjelenése, arculata kulcsfontosságú ebben. Nagyon fontos, hogy megfelelő egyszerűséggel mutassa be a cég profilját, üzenetét, tevékenységi körét. Egy cég személyiségét ügyfele szemében leginkább annak arculata körvonalazza elsőként, ezért nagyon fontos, hogy az átgondolt koncepció mentén megvalósított, egységesen kialakított, egyedi legyen. A leghangsúlyosabb kifejezés, ha arculattervezésről van szó, talán a koncepció: induljon az arculat megalkotása egy előre elhatározott, az adott cég természetéből és tevékenységéből kiinduló tervezet mentén. A következő lépés a célközönség, és a feléjük közvetítendő üzenet meghatározása – mit akarunk megmutatni, mit akarunk kifejezni azok felé, akik rokonszenvét szeretnénk megszerezni, és pontosan kik ők?
Egy komplex arculatterv kiindulási pontja és legelső konkrétan kidolgozandó eleme a cég logója. Óvatosan és céltudatosan kell megalkotni, mert asszociatív elemei minden esetben elindítják a szemlélőjének fantáziáját – a logóra pillantva képződnek első gondolataink egy cégről. Egyszerű, de nagyszerű, talán ezen a vezérelv mentén a legcélszerűbb elindulnunk. A logók megjelenési helyei igen általában igen sokfélék, gondoljunk csak a céges bélyegzőkre, borítékra, fejlécekre, vagy épp egy nagy, színes, mozgalmas óriásplakátra. Mindenhol helyt kell állnia, ezért könnyen felismerhetőnek, azonosíthatónak kell lennie változatos körülmények közt is. Nem egyszerű feladat, de egy ügyes céglogó az első helyet foglalja el az arculati megjelenésben, ezért minősége kulcsfontosságú. arculat, cégarculat, logo A cég teljes arculatának kialakítása ennél még komplexebb feladat – a színek, formák és grafikai elemek között tudni kell tudósítani az üzenetet, amit át szeretnénk adni. Tipográfia, grafika és frappáns megoldások – ezek kulcskifejezések az arculat kialakításában. Mitől barátságosabb, megnyerőbb egyik cég a másiknál? Ezt általában nem egyszerű megmondani, és talán nem is szükséges: egyszerűen sikeresebb a forma, színek és mondanivaló összhangja, ezek harmóniája talán a legfontosabb és legbizalomgerjesztőbb eleme az arculatterveknek.

Egy arculatterv számos elemmel bír, a leggyakoribbak ezek közül:

  • logó
  • névjegykártya
  • levélpapírtervek
  • boríték
  • céges bélyegző

Az alábbi elemek legtöbbször egyedi igények, és alkalmi jellegűek:
  • szóróanyagok
  • mappa
  • dosszié
  • prospektus
  • üdvözlőlap
  • óriásplakát
  • prezentációs sablon
  • árajánlati sablont
  • hírlevél sablon
  • vagy bármi más.

További cikkajánlatok:

Miért célszerű ingyenes weboldal helyett profi honlapot készíttetni?

Az internet egy olyan fórum, melyen minden vállalkozás, minden jelenlé[..]

Milyen egy jó honlap?

Vegyük sorra, mik is egy igazán jó honlap ismérvei, milyen tartalommal[..]

Tartalommarketing, keresőoptimalizálás, hozzáállás. Más szemszög

Legtöbbünk nem szereti, ha eladni akarnak neki valamit. Vásárolni szer[..]

Bloggerek és bloggerinák

Miért ne keressünk pénzt a hobbinkkal? Mi kell hozzá?